سئـوتک

معتبرترین مرکز خدمات سئو در ایــران

Professional Electronic Marketing Agency

با ما تماس بگیرید ( 10 خط ویژه )

چگونه رتبه‌ یک گوگل شویم؟

همه‌ی صاحبان کسب و کارها و وب‌سایت‌ها رؤیای رتبه‌ی یک گوگل شدن را در سر دارند. دلیل این خواسته واضح است: رسیدن به مرتبه‌ی اول (و یا حتی یکی از سه رتبه‌ی اول) با خود جذب ترافیک بیشتر، قابلیت رؤیت بیشتر و در نهایت فروش بیشتر را به همراه خواهد داشت.

دلیل اهمیت رتبه بندی در گوگل

ترافیک طبیعی۱ (Organic Traffic) همچنان ترافیکی ارزشمند محسوب می‌شود. بدیهی است که میزان ترافیک اختصاص داده شده به یک وب‌سایت، رتبه‌ی آن‌را هم مشخص می‌کند. وب‌سایتی که در گوگل رتبه‌ی یک را از آن خود کرده باشد، میزان بازدید و احتمالاً فروش بیشتری خواهد داشت، حتی می‌توان گفت نسبت به رتبه‌ی دوم هم کلیک بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد. کسب رتبه‌ی اول در نتایج جستجوی طبیعی گوگل بسیار ارزشمند است، چراکه برای هر کلیک هزینه ای صرف نکرده اید.

رتبه اول گوگل 1

راهکارهای کسب رتبه‌ی اول در گوگل

متأسفانه، کسب رتبه‌ی بالا اتفاقی نیست. حتی ماهرترین و آموزش دیده ترین بازاریاب‌ها برای کسب رتبه‌ی اول مبارزه می‌کنند. بنابراین یک فرد معمولی که صاحب تجارتی است چگونه می‌تواند به کسب این رتبه امیدوار باشد؟ در حالیکه به عقیده‌ی برخی  از افراد هیچ تضمین قطعی برای دستیابی به رتبه‌ی اول وجود ندارد، در این مطلب به استراتژی‌هایی خواهیم پرداخت که هر شخصی می‌تواند از آن‌ها استفاده کرده تا بتواند شانس خود را بالا ببرد.

  1. به سراغ بازار هدف خود بروید.

بخشی از موفقیت در بهینه سازی وب‌سایت، شناخت و آگاهی از بازار رقابتی است. به عنوان یک کسب و کار کوچک، احتمالاً تمایلی به رقابت با سازمان‌های بزرگی که به نظر بودجه‌های پایان ناپذیر بازاریابی دارند رقابت کنید. البته نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که همیشه شانسی برای پشت سر گذاشتن آن‌ها و دستیابی به رتبه‌های برتر وجود دارد، در حالیکه بیشتر به نظر می‌رسد صرف پول و زمان در چنین بازاری به نوعی هدردهی آن‌ها است. این همان دلیلی است که توجه به بازار هدف را بسیار مهم می‌سازد. به عبارتی دیگر، به جای تلاش برای رقابت کردن با کمپانی‌های بزرگ برای کلمات کلیدی بسیار محبوب، عمیق‌تر رفته و در واقع مانند یک ماهی بزرگ در یک برکه‌ی کوچک باشید.

بخاطر داشته باشید نکته‌ی ذکر شده غالباً با تغییر رویکرد کسب و کار از کلی نگری به جزئی نگری تعریف می‌شود. برای مثال، به جای اینکه منحصراً خدمات بازسازی منزل را ارائه کنید، به جزئیات توجه بیشتری کرده و “نوسازی حمام در یک روز” را پیشنهاد دهید. رتبه بندی برای این عبارت کلیدی بسیار مشخص‌تر آسان‌تر است و قاعدتاً به این معناست که پروسه‌ی کسب رتبه‌های برتر برای وب‌سایت شما سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد.

  1. کلمات کلیدی واقع گرایانه انتخاب کنید.

هر وب‌سایتی می‌تواند رتبه‌ی اول گوگل را از آن خود کند، به شرط آنکه کلمات کلیدی درستی را مورد هدف قرار داده باشد. به طور مثال، اگر صفحه ای برای عبارت “عروسک پشمالوی آبی” بهینه سازی شود، قطعاً در عرض یک تا دو روز رتبه‌ی اول را به خود اختصاص خواهد داد. اگرچه باید این سؤال مطرح شود: آیا صاحب آن وب‌سایت هدفی برای برترین بودن در این عبارت داشته است. در نظر داشته باشید که این محصول واقعی آن کمپانی نیست.

رتبه اول گوگل3

نکته ای که لازم است مطرح شود این است که رتبه بندی برای کلماتی که به اندازه‌ی کافی مبهم هستند کار آسانی است. البته که ما نمی‌خواهیم در کلمات مبهم رتبه ای داشته باشیم، بلکه هدفمان کسب مرتبه‌ی اول در عبارات و کلماتی است که مردم به واقع آن‌ها را جستجو می‌نمایند. هدف عبارات واقعی هستند که در جعبه‌ی جستجوی گوگل نوشته می‌شوند.

می‌توانید از کی ورد پلنر۲ استفاده کنید و کلمات کلیدی مرتبطی که تعداد قابل قبولی از جستجوها و درعین حال رقابت کمی دارند را بیابید. به محض اینکه وب‌سایت شما اعتبار بیشتری گرفت و رتبه‌ی بهتری برای کلمات کلیدی آسان به شما اختصاص داده شد، می‌توانید کمی پیش‌تر رفته و از کلمات کلیدی با قابلیت رقابت بیشتر استفاده کنید و حتی ترافیک بیشتری به وب سایت خود جذب نمایید.

  1. هر بخشی از محتوا را برای کلمات کلیدی بهبود دهید.

زمانی که بازار هدف مناسبی انتخاب کرده و از کلمات کلیدی آسان‌تر هم استفاده نمودید، زمان آن فرا رسیده که آن کلمات را در موقعیت‌های استراتژیک به کار ببرید. در حالیکه از اینگونه کلمات نباید بیش از حد استفاده شود، باید توجه داشت که از طرق مختلفی در محتوای وب‌سایت به کار برده شوند. علی الخصوص بر استفاده از آن‌ها در موارد زیر تمرکز کنید:

  • URL3: به طور مثال به جای yoursite.com/sh8xks6.htm از این آدرس را استفاده کنید: www.yoursite.com/your-keywords-here
  • برچسب عناوین
  • عناوین: عنوان ۱، عنوان ۲،…
  • برچسب و عنوان عکس‌ها
  • درون محتوا

بخاطر داشته باشید که گوگل (و همینطور خوانندگان شما) به محتوایی علاقه مند هستند که ارائه‌ی کامل و قابل درکی از یک موضوع داشته باشد.بنابراین در حالیکه استفاده از کلمات کلیدی در محتوا مهم است، اما این مطلب نمی‌تواند جایگزینی برای طولانی، کامل و عمیق نوشتن درباره‌ی موضوع باشد.

  1. محتوای زیادی به وب‌سایت خود اضافه کنید.

بر اساس مؤسسه‌ی تولید محتوا (Content Marketing Institute)  هشتاد و هشت درصد کمپانی‌های بی تو بی۴ از تولید محتوا به عنوان راهکار اصلی بازاریابی خود استفاده می‌کنند. این امر شامل دامنه‌ی وسیعی از انواع محتوا – پست‌های وبلاگ، خبرنامه، سمینارهای تحت وب، اینفوگرافیک، ویدئو، … – به منظور جذب مشتریان بالقوه می‌شود.

اگر مایل به کسب رتبه‌های بالا در گوگل باشید، قطعاً نیازمند افزودن محتواهای جدید به طور منظم به وب‌سایت خود خواهید بود. اما از اینکه فقط دغدغه‌ی اضافه کردن داشته باشید پرهیز کنید، بلکه دست به تولید و اضافه کردن محتوایی با کیفیت بزنید که از نظر خوانندگان شما باارزش باشد.

رتبه اول گوگل4

اینگونه محتواها در بالا بردن رتبه‌ی وب‌سایتتان در گوگل از دو راه اساسی مفید واقع می‌شوند. نخست اینکه محتوای بیشتر به معنای کلمات کلیدی بیشتر است و بنابراین فرصت‌های بیشتری برای گوگل فراهم می‌کند تا محتوای شما را در صفحه‌ی نتایج جستجو ارائه کند. ثانیاً، محتوای بیشتر همینطور تعداد لینک تولیدی شما را افزایش خواهد داد. به علاوه، داشتن محتوای بیشتر روشی فوق العاده برای جذب و درگیرکردن بازدیدکنندگان در مدت زمان طولانی‌تری در وب‌سایت شما به شمار می‌رود. و ناگفته پیداست که این یک معامله‌ی دو سر سود است!

  1. لینک تولید کنید.

لینک‌ها نقش بسیار مهمی در بهینه سازی وب‌سایت بازی می‌کنند. در حقیقت بر اساس گزارش فاکتورهای رتبه بندی در موتورهای جستجو که شرکت MOZ 5فراهم آورده، لینک‌های ورودی مهم‌ترین عنصر در کسب رتبه‌های بالاتر محسوب می‌شوند. برخی از استراتژی‌هایی که از طریق آن می‌توانید لینک بیشتری به وب‌سایت خود به دست آورید عبارتند از:

  • پست‌های مهمان در وب‌سایت‌های محبوبی که بازار هدف شما محسوب می‌شوند. حتی اگر لینکی در آن‌ها تولید نشود، افزایش بازدیدی که به دست می‌آورید ارزشمند است.
  • محتوای بدون تاریخ انقضا که دیگران به آن لینک کنند (محتواهای آموزشی، دستورالعمل،…).
  1. پیاده سازی تاکتیک‌های سئو

بهینه سازی وب‌سایت معمولاً بر جزئیاتی تمرکز دارد که در کنار دیگر انواع بهینه سازی تأثیر شگرفی بر تجربه‌ی کاربر و همینطور عملکرد وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل خواهند داشت. در واقع بهینه سازی وب‌سایت پروسه‌ی مرتبط سازی تا حد ممکن صفحه‌ها برای موتورهای جستجو است تا آن‌ها باور کنند وب‌سایت شما و صفحات آن به اندازه‌ی کافی ارزشمند هستند که بتوانند رتبه‌ی مناسبی را به خود اختصاص دهند.

رتبه اول گوگل2

مشخصات یک صفحه‌ی تحت وب با کیفیت چه مواردی را شامل می‌شوند؟

مواردی که در ادامه آمده است مشخصاتی هستند که گوگل آن‌ها را “با کیفیت” می‌خواند و بنابراین بهتر است به خاطر سپرده شوند:

  • مقدار قابل قبول و قابل درک از محتواهای با کیفیت
  • طراحی کاربردی صفحات
  • حسن شهرت و تخصص وب‌سایت و یا نویسنده
  • محتواهای مکمل بسیار مفید که تجربه‌ی کاربر را بهبود می بخشند
  • قابل اعتماد بودن
  • اطلاعات دقیق
  • تبلیغاتی که در قسمت بالایی صفحه قرار می‌گیرند و نباید برای کاربر هنگام استفاده از محتوای اصلی صفحه مزاحمتی ایجاد کنند.
  • اطلاعات تماس قابل قبول در وب‌سایت
  • توجه به جزئیات
  • شواهدی از تخصص

علائم بی کیفیتی که گوگل به جستجوی آن‌ها می پردازد چه مواردی هستند؟

از طرفی دیگر مواردی هم وجود دارند که علائمی حاکی از کیفیت پایین به شمار می‌روند.

  • محتوای بی کیفیت که به دلیل عدم وحود تخصص، اعتبار و اعتماد حاصل می‌آید
  • نداشتن هیچ ارزش افزوده ای برای کاربران
  • طراحی ضعیف صفحه
  • شهرت منفی
  • محتوایی که با تولید اتوماتیک ایجاد شده است
  • عدم وجود اطلاعات تماس
  • اطلاعات تقلبی و غیر صحیح
  • موثق نبودن
  • ایجاد صفحه فقط به دلیل لینک کردن به دیگران
  • هدف نداشتن صفحه
  • Keyword stuffing، تکرار فراوان کلمات کلیدی در محتوا، با امید آنکه موجب بیشتر دیده شدن در موتورهای جستجو شود. البته لازم به ذکر است اگر مکرراً از کلمات استفاده کنید توسط موتورهای جستجو جریمه خواهید شد.

شاید جالب باشد بدانید که صفحات می‌توانند رتبه بندی خنثی نیز داشته باشند. صفحاتی که نه مشکل خاصی دارند و نه مورد مثبت و خاصی که نشانگر کیفیت بالای آن‌ها باشد ارائه می‌دهند، احتمالاً رتبه ای خنثی می‌گیرند.

منبع: https://abolfazldanesh.com/getting-the-first-rank-on-google

تاریخ انتشار : 12 مارس 2020

موضوع : articleآموزش سئو

admin : ابوالفضل دانش ، مشاور ارشد بازاریابی دیجیتال

برگزارکننده بیش از 30 دوره عمومی و خصوصی در زمینه های بازاریابی و فروش دیجیتال / سخنران بیش از 10 کنفرانس و همایش دولتی و خصوصی , مشاور تجارت الکترونیک بیش از 40 شرکت تجاری و سازمان دولتی

تماس مستقیم : 284294-021

تخصص ها : SEO , SEM , SMM , PPC , Email marketing , Adverting

مطالب مرتبط

دیدگاه شما و دیگر کاربران

*

code