سئـوتک

معتبرترین مرکز خدمات سئو در ایــران

Professional Electronic Marketing Agency

با ما تماس بگیرید ( 10 خط ویژه )

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادز (Google Ads) که تا قبل از جولای سال ۲۰۱۸ با نام گوگل ادوردز (Google AdWords) شناخته می‌شد، یک پلتفرم تبلیغاتی آنلاین است که توسط شرکت گوگل توسعه داده شده است. گوگل ادز مکانی فراهم می‌آورد که افراد تبلیغات خدماتی که ارائه می‌دهند و محتوای ویدئویی خود را به صورت مختصر به کاربران از طریق شبکه‌ی گوگل ادز و در ازای پرداخت مبلغی نمایش دهند.

گوگل ادز 1

سیستم گوگل ادز اساساً یا بر پایه‌ی کوکی‌ها۱ و یا بر پایه‌ی کلید واژه‌های تعیین شده توسط تبلیغ کنندگان است. گوگل از این فاکتورها استفاده کرده و محتوا و یا تبلیغ را در جایی که فکر می‌کند مرتبط است اضافه می‌کند. تبلیغ کنندگان زمانی که کاربر بر روی تبلیغ نشان داده شده کلیک کند هزینه ای را پرداخت می‌نمایند. وب‌سایت‌های همکار نیز درصدی از درآمد را دریافت خواهند کرد.

گوگل ادوردز به عنوان منبع درآمد اصلی شرکت گوگل محسوب می‌شود، به طوری که در سال ۲۰۱۷ درآمد گوگل از سرویس تبلیغاتی گوگل ادز به بیش از ۹۵ میلیارد دلار رسید. ادوردز خدمات خود را تحت مدل PPC 2ارائه می‌دهد. برنامه‌ی گوگل ادز  بخش‌های محلی، ملی و بین المللی را شامل می‌شود. متن‌های تبلیغاتی گوگل کوتاه و اغلب شامل ۳ بخش و هر بخش حداکثر ۳۰ کاراکتر می‌شوند: ۲ بخش توضیح متنی تصویر با حداکثر ۹۰ کاراکتر و یک بخش شامل دو URL هر کدام حداکثر ۱۵ کاراکتر. این بخش‌ها اصطلاحاً آگهی متنی توسعه یافته‌ی گوگل ادوردز نامیده می‌شوند. در مه سال ۲۰۱۶ گوگل اعلام کرد قالب بندی تبلیغات را با هدف بهره برداری بیشتر مشتریان و تبلیغ کنندگان تغییر داده است. این قالب بندی جدید که آگهی متنی گسترش یافته و یا Expanded Text Ads نام گرفت، دارای ۲۳ درصد متن بیشتر بود.

دفتر مرکزی فروش و خدمات گوگل ادوردز در کالیفرنیا قرار دارد. تا پایان ژوئن ۲۰۱۸، ۸۶ درصد از کل مبلغ درآمد گوگل از تبلیغات در گوگل ادوردز حاصل شده بود.

تاریخچه

کمپانی گوگل در سال ۲۰۰۰ گوگل ادوردز را روانه‌ی بازار کرد. در ابتدا تبلیغ کنندگان در ادوردز برای خدمات این شرکت به صورت ماهانه ملبغی پرداخت می‌کردند و گوگل نیز کمپین آن‌ها را تنظیم و مدیریت می‌کرد. به منظور همساز کردن خدمات با نیازهای کسب و کارهای کوچک و همینطور برای کسب و کارهایی که خودشان مایل به مدیریت کمپینشان بودند، گوگل پرتال سلف سرویس ادوردز (AdWords self-service portal) را معرفی نمود. در سال ۲۰۰۵، گوگل خدمات مدیریتی به نام جامپ استارت (Jumpstart) را روانه‌ی بازار کرد.

تاریخ انتشار : 12 مارس 2020

موضوع : articleآموزش سئو

admin : ابوالفضل دانش ، مشاور ارشد بازاریابی دیجیتال

برگزارکننده بیش از 30 دوره عمومی و خصوصی در زمینه های بازاریابی و فروش دیجیتال / سخنران بیش از 10 کنفرانس و همایش دولتی و خصوصی , مشاور تجارت الکترونیک بیش از 40 شرکت تجاری و سازمان دولتی

تماس مستقیم : 284294-021

تخصص ها : SEO , SEM , SMM , PPC , Email marketing , Adverting

مطالب مرتبط

دیدگاه شما و دیگر کاربران

*

code