سئـوتک

معتبرترین مرکز خدمات سئو در ایــران

Professional Electronic Marketing Agency

با ما تماس بگیرید ( 10 خط ویژه )

مشاور سئو کیست ؟

امروزه بیشتر کسب و کارها به صورت آنلاین اداره می‌شود، این روش معمولاً باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش انعطاف پذیری در آن تجارت خواهد شد. بدیهی است که این نوع از کسب و کار مانند هر کسب و کار دیگر به مشتری نیازمند است. تجارت باید نه تنها آن‌قدر گیرا باشد که افراد زیادی را به خود جذب کند، بلکه لازم است توسط بازدیدکنندگان بالقوه‌ی سایت قابل دسترسی نیز باشد.

این نقطه همان جایی است که بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو۱ و یا همان سئو وارد عمل شده، چرا که روشی است برای جذب تعداد قابل توجهی از کاربران به یک وبسایت. بهینه سازی وب امری ضروری به شمار می‌رود، به این دلیل که اگر یک وبسایت جذابیت‌های بصری زیاد و مطالب بسیار مفید نیز داشته باشد ولی کسی از وجود آن اطلخود اتوبوساعی نداشته باشد، هیچ بازدیدی از آن انجام نخواهد گرفت.

مشاور سئو  (SEO Consultant) چه کسی است؟

یک سوم جایگاه یک وبسایت در موتورهای جستجو مانند گوگل (Google) و یاهو (Yahoo) منوط بر محتوای حقیقی سایت و دو سوم دیگر بر کامنت‌های بلاگ، لینک‌های ورودی و ویدئوها است. اساساً اگر یک وبسایت در دو صفحه‌ی ابتدایی نتایج موتورهای جستجو یافت نشود، بیشتر به نظر می‌رسد که اصلاً وجود ندارد. حصول اطمینان از وجود لینک‌های ورودی و مرتبط بودن محتوا باعث افزایش چشمگیری در رتبه‌ی وبسایت در موتورهای جستجو خواهد شد.

مشاور سئو2

عمده‌ی مسئولیت مشاور سئو ایجاد کلمات وعبارات کلیدی مطابق با الگوهای جستجو تعریف می‌شود. به علاوه مشاوران سئو از کلمات و عبارات کلیدی برای تولید مقاله و بیشتر از آن، محتوا، برای اضافه کردن به وبسایت بهره می‌گیرند. برای محقق شدن این موضوع، آن‌ها پروسه‌ی افزایش طبیعی رتبه‌ی وبسایت را تسریع کرده و به صاحبان وبسایت در کسب محبوبیت بیشتر، استراتژی‌هایی ارائه می‌نمایند.

این پروسه در طول یک شب اتفاق نمی‌افتد. در حقیقت، بهینه سازی وبسایت همانند یک فرآیند چرخشی است که ممکن است قبل از حصول نتیجه ماه‌ها زمان نیاز داشته باشد. بنابراین، حضور سئو حتی زمانی که رتبه‌ی مورد نظر در موتورهای جستجو کسب شد، ضروری است. دلیل این موضوع غالباً تغییر مداوم الگوریتم‌های ۲ جستجو است، و باید گفت مشاور سئو در بهترین موقعیت ممکن برای زیر نظر گرفتن این تغییرات و اعمال تنظیم‌های لازم قرار دارد.

خدمات پایه ای که مشاوران سئو ارائه می‌نمایند منجر به جذاب‌تر شدن وبسایت می‌گردد. محتوا بر اساس نیاز و مرتبط بودن و به منظور جلب توجه کاربران و حفظ بازدیدکنندگان به وبسایت اضافه می‌شود. مشاوران سئو تمامی اطلاعاتی که صاحبان کسب و کار در پیاده سازی استراتژی‌های خود در بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو نیاز دارند را فراهم می‌آورند.

مشاور سئو4

سپردن بهینه سازی وبسایت به یک مشاور سئو منافع و مزایای فراوانی را برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. این روش بسیار مقرون به صرفه محسوب می‌شود، چرا که کمپانی‌ها را از استخدام افراد زیاد و صرف هزینه برای آموزش آن‌ها بی‌نیاز خواهد کرد. علاوه بر این صاحبان کسب و کار با تمرکز بیشتر قادر خواهند بود برای تحقق اهداف اصلی کمپانی، روش‌های بیشتری را یافته و اعمال کنند.

سطوح متفاوتی از مشاوره‌ی بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو وجود دارد که می‌توانید به منظور کسب رتبه‌ی بالاتر از بین آن‌ها انتخاب کنید. مشاوران سئو غالباً در زمینه‌های مختلفی از بهینه سازی و انواع مختلف وبسایت متخصص به شمار می‌روند. طبیعتاً استراتژی‌هایی که در زمینه‌ی بهینه سازی وبسایت‌های متفاوت به کار گرفته می‌شوند متفاوت هستند. بنابراین کارهای قبلی مشاور سئو و از آن مهم‌تر نتیجه‌هایی که از آن‌ها حاصل شده است را در نظر بگیرید.

نظرات چندین مشاور را در نظر گرفته و از آن‌ها بخواهید در مورد میزان کارآیی استراتژی‌های پیشنهادیشان در کسب رتبه‌ی بالاتر در موتورهای جستجو، توضیحاتی ارائه دهند. سپس بر اساس مقایسه ای که بین آن‌ها از باب هزینه و خدمات انجام می‌دهید، به استخدام فردی اقدام کنید.

مشاور سئو دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

همانطور که ذکر شد مشاور بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو، و یا همان مشاور سئو، مسئولیت آنالیز و مرور وبسایت‌ها و میزان لینک‌های ورودی به آن‌ها را به منظور ارائه‌ی راهکارها و پیشنهادهای تخصصی به صاحبان کسب و کاری که علاقه مند به جذب ترافیک طبیعی۳ و در نتیجه‌ رتبه‌ی بالاتر در موتورهای جستجو هستند را برعهده دارد.

باید گفت مشاور سئو نیاز به داشتن مهارت‌های زیادی دارد. مهارت‌هایی از قبیل داشتن طرز فکری استراتژیک، آنالیزگر و تاکتیکی و همینطور حضور پررنگ در دنیای شبکه‌های اجتماعی، تشخیص کیفیت محتوا، محتوای بنیادی۴ و آگاهی کامل از به روز رسانی‌های موتورهای جستجو و نحوه‌ی اعمال تغییرات، می‌توانند در زمره‌ی صلاحیت‌های لازم برای یک مشاور سئو قرار گیرند. در ادامه با مهم‌ترین وظایف مشاور سئو و حوزه‌هایی که این افراد نیازمند مهارت‌هایی در آن‌ها هستند، به طور خلاصه آشنا خواهیم شد.

تاریخ انتشار : 12 مارس 2020

موضوع : articleآموزش سئو

admin : ابوالفضل دانش ، مشاور ارشد بازاریابی دیجیتال

برگزارکننده بیش از 30 دوره عمومی و خصوصی در زمینه های بازاریابی و فروش دیجیتال / سخنران بیش از 10 کنفرانس و همایش دولتی و خصوصی , مشاور تجارت الکترونیک بیش از 40 شرکت تجاری و سازمان دولتی

تماس مستقیم : 284294-021

تخصص ها : SEO , SEM , SMM , PPC , Email marketing , Adverting

مطالب مرتبط

دیدگاه شما و دیگر کاربران

*

code