سئـوتک

معتبرترین مرکز خدمات سئو در ایــران

Professional Electronic Marketing Agency

با ما تماس بگیرید ( 10 خط ویژه )

آیا مرغ مگس خوار باعث مرگ سئو شده است؟

الگوریتم مرغ مگس خوار

آیا مرغ مگس خوار باعث مرگ سئوی شما شده است؟

بگذارید برویم سر اصل مطلب:  نه، جواب منفی است. اما ما می گوییم که این الگوریتم تأثیر زیادی در تغییر بازدید از صفحات امروزی دارد. پس مقصر مرغ مگس خوار نیست، بلکه عملکرد اشتباه شما است.

با توجه به این نکته، الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، همراه با تعدادی از آپدیت های شگفت انگیز دیگر گوگل که در سالهای اخیر اعمال شده اند، باعث شده است هر کسی،  رویکرد خود نسبت به کمپین های سئوی محلی را دوباره ارزیابی کند.

اول، بگذارید پیش زمینه مرغ مگس خوار را بیان کنیم: گوگل قصد دارد، نتایج بدست آمده را هر چه بیشتر با کواری های وارد شده، یکسان کند.  امروزه تعداد بیشتری از افراد از سیستم جست و جوی صوتی استفاده می کنند. افراد سوال های پیچیده خود را از تلفن های هوشمند خود می پرسند، تا اینکه آنها را تایپ کنند.   طبق گفته دانی سالیوان(Danny Sullivan)”

گوگل بیان کرده است که مرغ مگس خوار، توجه بیشتری به هر کلمه در کواری دارد. این باعث اطمینان می شود که کل کواری کل جمله یا مکالمه یا معنا در نظر گرفته شده، و تنها بر کلمات خاص تمرکز نمی شود.

دنی نمونه ای عالی از جست و جوی محلی ارائه می کند، که تغییرات اعمال شده را به خوبی نشان می دهد:

” نزدیک ترین محلی برای خریدن یک آی فون ۵S به خانه من کدام است؟”  موتور جست و جوی قدیمی تنها کلماتی خاص تمرکز می کرد. یعنی، مثلا صفحاتی نشان داده می شد که کلمات “خرید”  و “آی فون ۵S”  در آنها بکار رفته بود.

مرغ مگس خوار باید تمرکز بیشتری بر معنای این کواری داشته باشد. این الگوریتم باید توانایی درک موقعیت واقعی خانه شما را داشته باشد(البته اگر آن را در گوگل ثبت کرده باشید).   همین طور باید معنای “محل” را در جمله شما تشخیص دهد، تا بتواند نزدیک ترین مغازه را به شما معرفی کند. همین طور باید بفهمد که ” آی فون ۵S”  نوعی دستگاه الکترونیکی است که مغازه های خاص، آن را می فروشند.  درک تمام این معناها، می تواند به گوگل کمک کند تا از  پیدا کردن صحفاتی که تنها چند کلمه کلیدی همسان دارند، فراتر بروند.

خب، چطور این مسئله را در استراتژی سئوی محلی خود اعمال می کنید؟

محتوای FAQ(سوالات رایج) خود را غنی تر کنید

بخش سوال های رایج (FAQ) از همان شروع کار، ( تقریبا ۱۹۹۸) اهمیت زیادی در استراتژی سئو داشته است. با گذشت زمان، کادر فروش شما، احتمالا تنها به دسته ای یکسان از سوالات مشتریان احتمالی جواب خواهند داد. این ها همان کواری هایی یکسانی هستند که مشتریان در موتورهای جست و جو، تایپ کرده یا با سیستم صوتی بیان می کنند.  با اضافه کردن سوالات رایج به سایت خود، یا ایجاد بخش FAQ قوی (یا حتی یک بلاگ برای پاسخ به سوالات رایج تر)، می توانید  به رتبه های بسیار بالاتری در این کواری ها(همان سوالات متداول که کاربرانی جست و جو می کنند) برسید.

ممکن است بگویید ” صبر کنید،  اکثر این کواری ها که الزاما محلی نیستند، نه؟”  بلی، این درست است.  عبارتی مثل ” چطور از شر نقاط قارچ زدگی رو سقف خانه ام خلاص شوم؟” به هیچ وجه، کواری محلی محسوب نمی شود.  اگر چنین عبارتی را نیز جست و جو کنید، نتایجی که SERP فعلی گوگل نشان می  دهد، سایت های خودآموز ملی است.

اما اگر شما به هدف نهایی مرغ مگس خوار گوگل – “تمرکز بر معنای فراتر از کلمات” توجه کنید، خواهید فهمید که به زودی، گوگل واقعیتی فراتر از کلمات این کواری را در نظر خواهد گرفت. گوگل خواهد فهمید که این جمله بدین معناست، که شما می خواهید، نقاط قارچ زدگی را از سقف خود پاک کنید. پس نتایجی به شما نشان خواهد داد، که در آن تجارت های محلی مرتبط بیشتر دیده می شوند. حالا، اگر این تجارت ها، خودآموز های و آموزش های مناسبی در این رابطه قرار دهند، رتبه آنها بالاتر خواه آمد.

برای محتوایی سرمایه گذاری کنید که اطلاعاتی خاص  را ارائه می کنند

مشکل روش FAQ که در بخش بالا بیان شد، این است که هر شرکت پاک کننده قارچی می تواند، از چنین FAQ استفاده کرده و تعداد زیادی از کواری ها را پوشش دهد. پس شما باید از دیگران متمایز شده و  محتوایی ویژه قرار دهید.  محتوای شما باید علاوه بر پاسخ دادن سوال کاربر، به راحتی قابل کپی شدن توسط رقبای سئوی شما نباشد.

حتی اگر فکر می کنید، هیچ چیز تازه ای برای بیان کردن ندارید،  تنها لازم است به ساده ترین داده های موجود در تجارت خود نگاه کنید. خیلی اوقات، مطالب بسیار جالبی، از همین اطلاعات ساده بیرون می آید.  برای مثال، اگر شما در صنعت کاهش وزن هستید، می توانید داده های مربوط به مشتریان قبلی خود را جمع آوری کرده و مقاله ای در مورد، مدت زمان باقی ماندن تأثیر لیپوساکشن با لیزر بنویسید. این داده ها مخصوص شما بوده، و کسی توانایی کپی کردن آن را ندارد.

برای محتوای “تازه ای” سرمایه گذاری کنید که مخصوص خدمات رسانی محلی شما هستند

مانند هر مسئله دیگری در صنعت محلی، گفتن چنین جمله ای بسیار آسان است، اما انجام دادن آن بسیار سخت!  اما هیچ تاکتیکی، بهتر از این نمی تواند باعث بهبود رتبه محلی شما شود( مخصوصا برای خدماتی که در آنها تجارت، موقعیت و مرکز فیزیکی واقعی ندارد).  این کار بسیار بهتر از  به روز رسانی سریع سایت با محتواهای مرتبط به صنعت شماست. البته راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. شما می توانید:

از یک نقشه UGC جذاب مثل Chicago Bike Accident Map استفاده کنید.
بازنگری مشتریان را در سایت خود قرار دهید. یا اینکه  تویت ها و نظرات دیگران نسبت به خود( در سایت های مرتبط دیگر) را اضافه کنید.
یا اینکه به سادگی، به کاربران خود اجازه دهید در صفحه شما کامنت و نظر بگذارند، مثل his shameless experiment

می فهمم به چه فکر می کنید. ” خب، تمام انی مطالبی که گفتید، تنها یک معنا داشت، ما باید محتوای بهتری تولید کنیم.”  واقعیت هم همین است.   مرغ مگس خوار باعث ایجاد تغییر زیادی نشده است.

شما هنوز هم باید لینک دریافت کرده، بازنگری در سایت خود قرار داده، نام خود را در سایت های دیگر  بیان کرده و سایت خود را هر چه بیشتر در دسترس بازدیدکنندگان و کاربران قرار دهید.  مرغ مگس خوار،  تنها بر اهمیت سئوی مبتنی بر محتوا می افزاید. این یک دلیل دیگر برای متقاعد کردن مالکین تجارت هاست، تا در سایت خود سرمایه گذاری کرده و آن را ارتقا دهند.

بعضی اوقات، سئوی محلی واقعا برای پرندگان طراحی شده است 😉

 نویسنده : ابوالفضل دانش – سئوتک www.seotech.ir

تاریخ انتشار : 6 نوامبر 2013

موضوع : articleآموزش سئودسته‌بندی نشدهمقالات سئو

admin : ابوالفضل دانش ، مشاور ارشد بازاریابی دیجیتال

برگزارکننده بیش از 30 دوره عمومی و خصوصی در زمینه های بازاریابی و فروش دیجیتال / سخنران بیش از 10 کنفرانس و همایش دولتی و خصوصی , مشاور تجارت الکترونیک بیش از 40 شرکت تجاری و سازمان دولتی

تماس مستقیم : 284294-021

تخصص ها : SEO , SEM , SMM , PPC , Email marketing , Adverting

مطالب مرتبط

دیدگاه شما و دیگر کاربران

*

code