بازاریابی الکترونیک عبارت است از بکارگیری کانالهای الکترونیکی ارتباط با مشتریان به منظور نشر پیامهای بازاریابی . در همین ارتباط، بازاریابی اینترنتی اصطلاحی است که عموما بدین معنی است: دستیابی به اهداف شرکت از طریق برآوردن و فراتر رفتن از نیازهای مشتریان به نحوی بهتر از رقبا با استفاده از فن آوری های دیجیتالی اینترنت . بازاریابی اینترنتی عبارتست از فرایند ایجاد و حفظ روابط مفید متقابل با مشتریان از طریق فعالیتهای اینترنتی به منظور تسهیل تبادل ایدهها کالاها و خدمات به نحوی که اهداف هر دو طرف را محقق سازد. این تعریف شامل بخشهای زیر است: فرآیند، ایجاد و حفظ روابط مفید متقابل با مشتریان، استفاده از اینترنت درانجام فعالیتهای بازاریابی، مبادله، تحقق اهداف طرفین
بازاریابی توسط موتور های جستجو یا SEM
SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing به معنای بازاریابی برای موتور های جستجو می باشد این عملیات به عنوان یک پردازش از ترافیک است که از طریق نمایش در موتورهای جستجو حاصل می شود.
اس ای ام مانند چتری می ماند که دو فضا را پو شش می دهد :
1 – مبحث سئو که گرفن بازدید از طریق موتورهای جستجو به صورت رایگان می باشد
2 – مبحث تبلیغات در گوگل که گرفتن بازدید از طریق موتور جستجو اما به صورت پولی می باشد
برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید